Tudta Ön...

hogy évi 17 millió km-t teszünk meg?

hogy naponta 365 árushelyi járatot indítunk?

hogy évi 381 millió lappéldányt veszünk át?

hogy évi 145 millió db remittendát kezelünk?

hogy évi 39.500 tonnát mozgatunk meg?

hogy több mint 650 kiadó Partnerünk van?

hogy évi 15.400 lapot kezelünk?

hogy több mint 1.670 kiadványt terjesztünk?

hogy az ország 97,3%-a az olvasónk?

Cégbemutató
Kiadóknak
Kereskedőknek
Pick Pack Pont
Üzlethálózatunk
Hirdetőknek
Ügyfélkapcsolat
Általános tájékoztató R/I üzemeltetéshez

Amit nyújtunk:

    • Multinacionális háttér
    • Bevezetett, ismert márkanevek
    • Üzemeltetéshez szükséges eszközök, berendezések, engedélyek
    • Árukészlet
    • Széleskörű szakmai támogatás
    • Szakmai képzések
    • Forgalom utáni jutalék

Főbb feladatok:

  • Az üzlet eredményes üzemeltetése
  • A hírlapok és egyéb kereskedelmi termékek, szolgáltatások értékesítése
  • A vásárlók színvonalas kiszolgálása
  • Pontos készletezés
  • Az üzlet adminisztrációjának vezetése
  • Napi bevétel befizetése

Elvárások:

  • Kereskedelmi tapasztalat és szemléletmód
  • Vezetői készség, vállalkozó szellem
  • Felhasználói szintű számítógépes alapismeretek (Word, Excel)
  • Indulótőke
  • Vállalkozás
  • Jó kommunikációs készség
  • Precizitás 
  • Felelősségtudat
  • Megbízhatóság, határozottság
  • Erkölcsi bizonyítvány
  • 0-s APEH igazolás

 

    
 

ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÁS
A MÁRKÁS (RELAY, INMEDIO, HUB) BOLTOK ÜZEMELTETÉSI FELTÉTELEIRŐL

Üzemeltetési forma

A márkás üzleteket a Lapker Zrt. vállalkozási formában üzemelteti. A vállalkozóval Közvetítői Szerződést köt, amely általában határozatlan időre szól. Az üzlet üzemeltetésére szóló pályázat benyújtásának nem feltétele a vállalkozás megléte, de a szerződés aláírásához már értelemszerűen szükséges, hogy leendő partnerünk rendelkezzen a Lapker Zrt. által elfogadott vállalkozási formával. 

Üzemeltetési költségek

Az üzletek létesítésével (pl. engedélyek, kivitelezés, berendezés), működésével (pl. bérleti díj, karbantartás) és üzemeltetésével (pl. energiadíjak, nyomtatványok) kapcsolatos összes költséget a Lapker Zrt. viseli.  A Lapker Zrt. minden hónapban 5.000 Ft+ÁFA összeget utal egyéb költségekre (pl. kötöző zsinór, tisztítószer). Ez a költségtérítés a jutalék nagyságától független, s a jutalék összegén felül értendő, ennek felhasználásáról nem kell elszámolni. A márkás boltokban dolgozó személyzet számára emblémás formaruha viselése kötelező, ennek biztosításában segítséget nyújtunk vállalkozó partnereinknek, a munkaruhával kapcsolatos költségeket azonban már a üzletet üzemeltető vállalkozónak kell fedeznie.

Árukészlet/Óvadék

Az üzlet zavartalan működéséhez szükséges árukészlet finanszírozását a Lapker Zrt. biztosítja (a boltban található árukészlet „bizományban” van a vállalkozónál). A Lapker Zrt. részére szerződéskötésig biztosítékot kell letétbe helyezni, óvadék vagy bankgarancia formájában, melynek mértéke az üzlet átlagos havi bruttó forgalmával arányos összeg. 

Elszámolás, jutalék

Az üzlet üzemeltetőjének a Lapker Zrt. által kért nyilvántartásokat vezetnie kell, bevételét pedig naponta be kell fizetnie egy meghatározott számlára. A Lapker Zrt. és az üzemeltetést végző vállalkozó között létrejött szerződésben a vállalkozó vállalja, hogy az üzletet a Lapker Zrt. előírásainak megfelelően üzemelteti, ezért a vállalkozó az üzlet forgalma után árucsoportonként különböző mértékű jutalékra jogosult (forgalom szerinti jutalék). A vállalkozó jutalékának másik eleme a negyedéves szolgáltatás minőségi jutalék (negyedéves bónusz jutalék), amely az üzlet dohány nélküli havi nettó forgalmának meghatározott %-a, azonban nem megfelelő színvonalú üzemeltetés esetén ezt az összeget Cégünk megvonhatja. Vannak termékcsoportok, amelyek jutalékkulcsai minden üzlet esetében azonosak, azonban vannak olyan termékcsoportok is, amelyek jutalékkulcsai minden üzletre egyedileg kerülnek meghatározásra.

Oktatás

Az üzlet zavartalan működtetéséhez szükséges ismereteket a Lapker Zrt. önköltséges tanfolyam keretében adja át a vállalkozónak. A tanfolyamra minden esetben Budapesten működő hírlapboltban kerül sor, időtartama 5 munkanap. A tanfolyam általában vizsgával zárul, ennek sikeres teljesítése feltétele a szerződéskötésnek. Az oktatás bruttó (ÁFA-t tartalmazó) díja: 44.450.- Ft. Az oktatási díj befizetése történhet készpénz befizetéssel, bármely OTP fiókban illetve átutalással, az alábbi bankszámlaszámra: 11794008-20001340 Magyar Lapterjesztő ZRT. (a megjegyzés rovatban feltétlenül fel kell tüntetni az alábbi adatokat: cég neve, vezető tisztségviselő neve, bolt neve, költség megnevezése: „oktatási költség”). Az erről szóló igazolást az oktatás első napján kell bemutatni, amennyiben erre nem kerül sor, az oktatáson való részvétel nem lehetséges.  A lottóterminállal rendelkező üzletek üzemeltetőinek és a bolt teljes személyzetének terminálkezelői vizsgát kell tennie a Szerencsejáték Zrt-nél. A tanfolyamra a Lapker Zrt. iskolázza be a vállalkozót és alkalmazottait. A képzés hétfőtől-péntekig tart, díját a Lapker Zrt. fedezi. A terminálkezelői vizsga sikeres elvégzése feltétele annak, hogy a vállalkozó a bolt üzemeltetésére szerződést köthessen.      

GYAKRAN FELTETT KÉRDÉSEK
A MÁRKÁS BOLTOK ÜZEMELTETÉSÉVEL
KAPCSOLATOSAN


Milyen módon lehet jelentkezni márkás bolt üzemeltetésére?

Amennyiben kedvet érez egy ilyen típusú üzlet üzemeltetésére, kérjük töltse ki - a jelen tájékoztató mellől letölthető - pályázati adatlapot és jutassa vissza hozzánk! Javasoljuk, hogy az üzemeltetni szándékozott üzletre vonatkozó elképzeléseivel kapcsolatos részt is szíveskedjen minél pontosabban kitölteni, hiszen ebből ismerjük meg igényeit, elképzeléseit! Amennyiben pályázata nem hiányos (azaz minden olyan adatot rendelkezésünkre bocsátott, amelyre szükségünk van a pályázat elbírálásához), annak beérkezése után felvesszük Önnel a kapcsolatot, de csak abban az esetben, amennyiben konkrét ajánlatunk van, azaz olyan üzletbe keresünk vállalkozó partnert, amely elvileg az Ön elképzeléseivel összhangban van. Ezért is fontos, hogy részletesen írja le, hol, milyen és mekkora boltot szeretne üzemeltetni, mekkora tőkével rendelkezik ehhez a vállalkozáshoz, és ne felejtsen el a pályázati adatlaphoz egy fényképes önéletrajzot sem csatolni!

Mennyi időbe telik, amíg a pályázat elbírálásra kerül?

A pályázat benyújtása után felvesszük Önnel a kapcsolatot, de csak abban az esetben, ha az Ön által megadott paramétereknek megfelelő üzletbe keresünk vállalkozó partnert. Amennyiben telefonos megkeresésünk felkelti érdeklődését, az azt követő személyes találkozás során minden olyan információt rendelkezésére bocsátunk az adott üzlettel kapcsolatban (nyitva tartás, óvadék mértéke, az elmúlt időszak forgalmi- és jutalékadatai), ami ahhoz kell, hogy leendő partnerünkként el tudja dönteni, a szóban forgó üzlet megfelel-e az elképzeléseinek. A sikeresen elvégzett tanfolyam (Lapker Zrt, SzZrt) után kerülhet sor a szerződéskötésre, majd a szerződés aláírása után az üzlet tényleges átvételére. Ez a személyes megkereséstől számítva általában 2-4 hétbe telik.

Ahhoz, hogy szerződést kössünk, milyen költségekkel kell számolnom?


Amennyiben nincs vállalkozása, akkor a cég alapításával kapcsolatos költségekkel kell számolnia. Ezen kívül:

  • óvadék letétbehelyezése

  • alapoktatás költsége (44.450.- Ft)

  • formaruha költsége 

Milyen költségekkel kell számolnom a későbbiekben? 

A vállalkozás fenntartásával és működésével kapcsolatos összes költség a vállalkozót terheli (alkalmazottak bérköltsége és járulékai, és a vállalkozás bevétele utáni adók befizetése, könyvelési költség). 

Mi határozza meg az üzletek nyitva tartását?

Az adott üzlet nyitva tartási ideje a Közvetítői Szerződés mellékletét képezi. Miután üzleteink többsége sok éve sikeresen működik, ezeknek jól bevált, a vásárlók által megszokott nyitva tartási ideje van. A szerződésben rögzített nyitva tartási időtől eltérni csak közös megegyezéssel lehet. 

Milyen összegű jutalékra számíthatok egy-egy üzlet üzemeltetése során?

Az üzletek jutaléka függ a forgalmazott termékek körétől, az értékesített termékek összetételétől, valamint az egyes termékcsoportok után járó jutalék összegétől. Az elmondottak értelmében egy ún. „átlagos jutalékot” nem lehet meghatározni, a különböző termékválaszték és a változó jutalékkulcsok miatt akár két közel azonos forgalmú bolt jutaléka között is lehet lényeges különbség, tehát a jutalékkal kapcsolatos információk mindig csak egy adott üzletre vonatkoznak.

Saját vagy bérelt üzlethelyiségben van-e lehetőségem Relay vagy Inmedio üzletet nyitni?

Nincs lehetőség, mert a Relay és Inmedio üzletek általában olyan üzlethelyiségekben működnek, amelyek tulajdon- vagy bérleti jogát a Magyar Lapterjesztő Zrt. birtokolja.

További információt szívesen nyújtunk hétfőtől – péntekig 09:00-17:00 óráig, a következő elérhetőségeken: 

                               Jakubik Mónika:                    06-30-684-7762
                               Vidné Papp Andrea:             06-30-969-9137
                               Szalainé Sáhó Mariann:      06-30-956-0451

                               Ocskóné Kis Réka:                06-30-431-1128

                               Parácsi Tibor:                        06-30-915-3382

A pályázati adatlap letöltéséhez kattintson IDE.

 
 
info@lapker.hu